.. tällaista on nykypäivän puhelinmyynti. Myyjä soittaa vaimoni puhelimeen markkinointikiellosta huolimatta. Ei kuunnellut vaimoni kieltoa. Jotta vaimoni pääsi eroon myyjästä (joka muuten tivasi tiukkaan sävyyn minun puhelinnumeroani, että voisi keskustella asiasta paremmin ymmärtävän henkilön kanssa) pyysi hän tarjousta niistä niin edullisista liittymistä.. Lopputulos tässä:
Tämäkö on tarjous? Näyttää ihan kuin liittymä olisi jo tilattu..!#¤""!!½§@! En suomenna edellistä..
Kirjeessä on maininta että se on lähetetty 11.6- 2010. Se saapui postitse kuitenkin 21.6- 2010, elikkä matkasi Vallilasta Vesalaan kymmenen päivää.. ilmeisesti rollaattorilla ja kustaankartanon kautta? Taas sarja rumia sanoja.. eräpäivä olisi kätevästi käsillä ja asentaja tulisi sitten kuukauden sisällä. Eli tämäkö tarjous? Onko käsitettävä niin että 24 Onlinen tarjousta pyytävä maksaa siitä viisikymmentä euroa ja asentaja tuo tarjouksen samalla kuin karhukirjeen.. Sarja rumia sanoja..
Mitenkähän on , saakohan ulkoistetun laskutuksen hoitava firma, ulkoistetun asennuksen hoitava firma ja ulkoistetun myynnin hoitava firma kukin ajoissa tiedon peruutetusta "TARJOUKSESTA"? Ajoissa, ettei asentaja sitten tuo tullessaan sitä karhukirjettä ja poista nykyistä 24 / 8megabit/sek liittymää korvaten sen helpolla 2 / 0,5 megan kiskurihintaliittymällä.. taas sarja rumia sanoja..
Lopputulema: Liitymä luvattiin 24 Onlinen toimesta peruuttaa, ehkä laskutuksen hoitava yhtiö saa siitä tiedon ehkä ei. Mitään kuluja en suostu heille kuitenkaan maksamaan, enkä kaihda asian laajempaa käsittelyä kuluttajaviranomaisen kanssa, jos liittymääni jollakin tavalla kajotaan. Ilmoitin myös, että jos 24 Onlinen myyjä vielä soittaa, ryhdyn vaadittaviin toimiin asian julkistamiseksi tabloiditasolla (esim seiskalehti) asian laajemman julkisuuden takaamiseksi.
Tässä vielä lopun lopuksi 24 onlinen käyttämä markkinointikuvio.. kiva kun kellään ei ole vastuuta..
Myynti: ulkopuolinen puhelinmyyntiyritys, ei myyjävastuuta.. eivät tarkista liittymän omistajaa eikä sitä saako ostopäätöksen tehdä puhelimessa oleva henkilö..
Asennus: ulkopuolinen asennusyritys, toimii annettujen tilausten perusteella, ei vastaa tilauksen oikeudellisuudesta.. eivät kuulemma pysty tarkistamaan..
Operaattori ja toimeksiantaja: ei vastuussa myyjien tekemisistä, eikä oikeudellisuudesta.. eivät kuulemma pysty tarkistamaan..
Laskutus ja maksut: ulkopuolinen rahoitus ja laskutusyritys, kertoivat etteivät voi tarkistaa toimeksiantojen oikeudellisuutta eli onko liittymä todella tilattu vai ei..
Kyllähän näitä laki valvoo.. pitäisköhän tehdä pelisäännöt tällaisten ehkäisemiseksi. On se silti masentavaa kerjätä joku penteleen operaattori perumaan liittymä, jota ei koskaan ole tilannut. Homman pahis kun tässä tuntui olevan jutun kirjoittaja, ei se puhelinmyyjä joka joutuu tekemisistään lailliseen vastuuseen asiakirjaväärennöksestä, jos saan henkilöllisyyden selville..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti